ماه در کویر خدایا! از زوال نعمت و تغییر عافیت و غضب ناگهانی و همه چیزهایی که مایه ناخشنودی توست به تو پناه میبرم .
|
|
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
هرکه شیدای تو شد، از دل و دین میگذرد
شور عشق است که از آن و از این میگذرد همچون مسیح جان به تن مردگان دمد
گر بگذرد نسیم سحرگه ز کوی تو هر کس به قدر همت خود میرسد به کام
گر همت آن بود که توان، میتوان رسید هرکه آزاده و دانشور و صاحبنظر است
بهر اصلاح جهان منتظر منتظر است والشمس که بیروی تو، من حیرانم
والفجر که به وصل تو، در حیرانم والفجر ما طلیعه فجر ظهور توست
ای لحظه طلوع تو در باورم، بیا! ورد لب من، همه یا مهدی است
و آنچه کنم، زمزمه یا مهدی است ورد لبش زمزمه: دوست دوست
منتظر آمدنش؛ اوست، اوست وعده وصل به فردا دهی، اما ترسم
باز فردا دهیام وعده فردای دیگر وضو گرفته به خونیم و در اقامه عشق
بلال صبح ظفر را بگو، اذان دارد وقتی غروب جمعه برسد، بیتو آفتاب برچسبها: پیامک در موضوع مهدویوبلاگحجاب و عفافحجابعفافاینجاقمشهرقمشهروبلاگمسابقهشرکتinjaqominjaqom.parsiblog.com نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
یک نفر باید بیاید، تا زمین زیبا شود
یک نفر باید بیاید، تا شقایق وا شود یوسف نهان! صاحب الزمان
بر نگاهمان مرهمی گذار یا صاحب الزمان که پناهی مرا، بیا
دستم بگیر تا نفتادم ز پا، بیا یوسف گمگشته باز آید به کنعان، غم مخور
کلبه احزان شود روزی گلستان، غم مخور یارگویان یارجویان، هرکسی حیران و پویان
پای در کوه و بیابان، دست در آغوش یارش یک دل کم است مهر تو را، ز آنکه مهر تو
دارد هزار ذره، چو این مهر خاوری هر سخن جز سخنی از تو شنیدن سخت است
همه را دیدن و روی تو ندیدن سخت است همه دل شکستهها، چشم انتظار ذوالفقارند
شیعهها تا تو نیایی، سر و سامونی ندارند هر صبح جمعه ندبهکنان در دعای صبح برچسبها: ماه در کویرپیامک/اس ام اسوبلاگجستجواینجاقماینجا قموبلاگ ماه در کویرweblogeinjaqominjaqom.parsiblog.com نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
بیا دوباره پاک کن ز جادهها غبار را
به عاشقان نوید ده رسیدن بهار را تمام لحظههای من فدای یک نگاه تو بیا و پاک کن ز دل حدیث انتظار را بیا که صبر برایم چه خوب معنا شد
در انتظار ظهورت دلم شکیبا شد تمام دفتر عمرم سیاه شد اما امید دیدن رویت دوباره پیدا شد بیا که با تو قامت عشق تا نمی شود برچسبها: اس ام اسپیامکپیامشعرادبیجالبمتنامامامام زمان(عج)ماه در کویرماهinjaqomparsiblog نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
تا کی به شکل خاطرهای گم ببینمت؟
در عطر سیب و مزه گندم ببینمت؟ من آن همیشه چشم به راهم به من بگو یک جمعه در هزاره چندم ببینمت؟ کسی نیامده جز او سر قرار خودش
نشسته غرق تماشای شیعیانِ خودش چه انتظار عجیبیست این که شب تا صبح کسی قنوت بگیرد به انتظار خودش اللّهمّ عجّل لولیک الفرج از فکر گناه پاک بودن عشق است
از هجر تو سینه چاک بودن عشق است آن لحظه که راه می روی آقاجان زیر قدم تو خاک بودن عشق است هر راه بجز راه تو کج خواهد شد
بی لطف تو آسمان فلج خواهد شد ما منتظران اگر بخواهیم همه امسال همان سال فرج خواهد شد آمد بهار و حیف که ما را بهار نیست
وین جرعه ها به کام دلم خوش گوار نیست گفتم بهار آمد و پر شد جهان ز گل دیدم که یار نامد و گفتم بهار نیست مه من عید شد مبارک باد
عیدی عاشقان چه خواهی داد عیدی و عید ما «مه» رخ توست عید ما بی رخ تو عید مباد امسال بهار بی تو آغاز نشد
امسال گذشت و باز اعجاز نشد کِیْ سین سلام بر لبت می شکفد عید آمد و سفره دلم باز نشد! نه لب گشایدم از گل، نه دل کشد به نبید
چه بی نشاط بهاری که بی رخ تو رسید بیا که خاک رهت لاله زار خواهد شد ز بس که خون دل از چشمِ انتظار کشید بی تو اینجا همه در حبس ابد تبعیدند
سال های هجری و شمسی همه بی خورشیدند تو بیای همه ساعات و همه ثانیه ها از همین روز، همین لحظه، همین دم عیدند یا حجه بن العسکری، جانهای ما قربان تو
جانهای ما قربان آن، عشاق سرگردان تو یوسف زهرا کجایی؟ کی شود مولا بیایی؟
پرده برداری ز قبری، مخفیانه مخفیانه! یوسف شود، آن کس که خریدار تو باشد
عیسی شود، آن خسته که بیمار تو باشد یک دم وصلت ز عمر جاودانم خوشتر است برچسبها: از فکر گناه پاک بودن عشق است از هجر تو سینه چاک بودن عشق است آن نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/6/6 توسط ماه در کویر
سیگار کشیدن 7. حکم قلیان یا سیگار کشیدن تابع میزان ضرر آن است. اگر داراى ضرر قابل ملاحظهاى باشد یا موجب اذیّت و آزار دیگران گردد یا خلاف قانون باشد، جایز نیست. امر و نهى زبانى 8. با وجود شرایط و حفظ مراتب، وظیفه همگانى امر به معروف و نهى منکرِ زبانى مىباشد. و مراتب بالاتر از آن موکول است به مسئولین مربوطه. امر و نهى با احتمال ضرر 9. هر جا خوف آن باشد که در اثر امر به معروف یا نهى از منکر ضرر قابل ملاحظهاى متوجه انسان شود، انجام آن واجب نیست. جواب سلام 10. جواب سلام اشخاص بالغ و کودکانِ ممیّز واجب است. عیدالزهراء 11. هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعاً حرام مؤکد است. کف زدن در مجالس مذهبى 12. بهطور کلى کفزدن فىنفسه به نحو متعارف در جشنهاى اعیاد یا براى تشویق و تأیید و مانند آن اشکال ندارد، ولى بهتر است فضاى مجالس دینى بهخصوص مراسمى که در مساجد و حسینیهها و نمازخانهها برگزار مىشود، به ذکر صلوات و تکبیر معطّر گردد تا انسان به ثواب آنها برسد. عید نوروز 13. هرچند نصّ معتبرى مبنى بر اینکه عید نوروز از اعیاد دینى یا ایام مبارک شرعى باشد، وارد نشده است، ولى جشن گرفتن و دید و بازدید در آن روز، اشکال ندارد، بلکه از این جهت که صله رحم مىباشد مستحسن است. عزادارى 14. عزادارى به شیوه مرسوم و سنتى اشکال ندارد بلکه مُستحسن است، لکن از هرگونه کارى که موجب وَهْن مذهب باشد پرهیز شود. تعزیه و شبیهخوانى 15. تعزیه و شبیهخوانى اگر مشتمل بر دروغ و وَهْن مذهب نباشد، اشکال ندارد لکن بهتر است به جاى آن مجالس وعظ و خطابه برپا شود. پوشیدن لباس مشکى در عزاى اهل بیت (علیهم السلام) 16. کراهت آن ثابت نیست، بلکه اگر براى تعظیم شعائر باشد داراى اجر و ثواب نیز خواهد بود. ابزار موسیقى در عزا 17. استفاده از آلات موسیقى، مناسب با عزادارى سالار شهیدان (علیه السلام) نیست و شایسته است مراسم عزادارى، به همان صورت متعارفى که از قدیم متداول بوده، برگزار شود. البته استفاده از طبل و سنج به نحو متعارف، اشکال ندارد. استفاده از علم در عزادارى 18. استفاده از علم در عزادارى سیدالشهداء (علیه السلام) فىنفسه اشکال ندارد ولى نباید این امور جزء دین شمرده شوند. قمهزنى 19. الف) قمه زنى مطلقاً جایز نیست. نقل مطالب بىمأخذ در عزادارى 20. نقل مطالب و وقایع در عزادارىها بدون اینکه مستند به روایتى باشد و یا در تاریخ ثابت شده باشد، وجه شرعى ندارد مگر آنکه نقل آن به عنوان بیان حال به حسب برداشت متکلّم بوده و علم به خلاف بودن آن، نداشته باشد. غلوّ در مداحى 21. گفتن جملات غلوآمیز جایز نیست و باید از ترویج مداحانى که اهل غلو هستند و نیز جلسات آنها پرهیز شود. استفاده از روزنامههاى حاوى اسماء متبرکه 22. استفاده از روزنامههایى که داراى آیات قرآنى و کلمات مقدسه است در امورى مثل سفره قرار دادن و نشستن بر آنها و یا انداختن در سطل زباله در صورتى که از نظر عرف، بىاحترامى شمرده شود، جایز نیست. راههاى محو اسماء متبرکه 23. دفن اسماء مبارک و آیات قرآنى یا تبدیل آنها به خمیر به وسیله آب، هنگام نیاز اشکال ندارد، ولى جواز سوزاندن آنها مشکل است و اگر بىاحترامى محسوب شود، جایز نیست، و نیز تقطیع آنها اگر بىاحترامى محسوب شود، جایز نیست و در غیر این صورت نیز اگر تقطیع، موجب محو نوشته جلاله و آیات قرآنى نشود، کافى نیست. تمثال معصومین (علیهم السلام) 24. انتساب این عکسها به حضرات معصومین (علیهم السلام) ثابت نیست، اگر چه هتک حرمت هم جایز نیست. تراشیدن ریش 25. تراشیدن ریش و ماشینکردنى که مانند تراشیدن باشد، بنابر احتیاط واجب جایز نیست. ریش پرفسورى 26. تراشیدن مقدارى از ریش حکم تراشیدن تمام آن را دارد و بنا بر احتیاط حرام است. اجرت تراشیدن ریش 27. بنا بر احتیاط، گرفتن اجرت در برابر تراشیدن ریش، حرام است. تعریف موسیقى و غناء حرام 28. هر نوع خوانندگى و نوازندگى که انسان را از خداوند متعال و معنویات و فضائل اخلاقى دور نموده و به سمت بىبندوبارى، بیهودگى و گناه و شهوترانى سوق دهد لهوى مضل عن سبیل الله بوده و حرام مىباشد. ملاک حرمت موسیقى 29. هر موسیقى که به حسب طبیعت خود از نوع موسیقى لهوى مضلّ عن سبیل الله باشد، حرام است اعم از اینکه مهیّج باشد یا نباشد و موجب ایجاد حزن و اندوه و حالات دیگر در شنونده بشود یا نشود، و در صورتى که موسیقى مناسب با مجالس لهو و گناه نباشد و مفسدهاى هم بر آن مترتّب نگردد، دلیلى بر حرمت آن وجود ندارد. غنا در شب زفاف 30. در غنا و موسیقى حرام (که عبارت است از آواز لهوى مضلّ عن سبیل الله) فرقى بین عروسى و غیر آن نیست. مارش نظامى و سرود ملى 31. موسیقى ارتشى (مارش نظامى) و موسیقى سرود میهنى و امثال آن از مناسبات میهنى و اجرت گرفتن براى آن اشکال ندارد. گوش دادن به موسیقى بدون اختیار 32. اگر در جائى موسیقى حرام پخش شود، در صورتى که ترک آن محل یا آن مجلس ممکن نباشد و یا موجب مشقّت باشد انسان باید به آن اعتنا و توجه نکند، اگرچه بىاختیار به گوش او برسد. دف 33. حکم دف، بستگى به چگونگى استفاده از آن دارد، که اگر به نحو لهوى مناسب مجالس عیش و نوش و گناه زده شود، دف زدن حرام است. آلات موسیقى 34. استفاده از آلات موسیقى فىنفسه براى اجراى سرودهاى انقلابى و برنامههاى دینى و فعالیتهاى فرهنگى و تربیتى مفید، اشکال ندارد و نیز خرید و فروش آلات نوازندگى و یاد دادن و فراگیرى موسیقى براى استفاده در امور مذکور اشکال ندارد. ترویج موسیقى 36. بطور کلّى، ترویج موسیقى و تدریس آن و تشکیل کلاسهاى موسیقى، هر چند موسیقى حلال باشد، با اهداف عالیهى نظام مقدس جمهورى اسلامى سازگار نیست و بهتر است جوانان عزیز وقت با ارزش خود را صَرف یادگیرى علوم و فنون لازم و مفید نموده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم، پر نمایند. موسیقى براى معالجه 37. اگر طبق نظر پزشک متخصص و امین، معالجه بیمارى متوقف بر استفاده از موسیقى است، به مقدارى که معالجه بیمار اقتضا مىکند اشکال ندارد. شنیدن غنا و صداى زن 38. در حرمت شنیدن غنا فرقى بین غناى مرد و غناى زن نیست ولى شنیدن صداى زن اگر غنا نباشد، حرمت شرعى ندارد مگر آن که به قصد ریبه و یا موجب ترتّب مفسده باشد ولى شنیدن خوانندگى زن که غالباً مشتمل بر مفسده است جایز نیست. گوش دادن به غناى همسر 39. گوشدادن به غناى حرام، مطلقاً حرام است حتى اگر غناى همسر باشد. مداحى بانوان 40. مداحى زن، در جایى که مىداند نامحرم صداى او را مىشنود اگر موجب جلب توجه و تهییج نامحرم و یا مفسده دیگرى گردد، جایز نیست. تبدیل صداى مرد به صداى زن 41. اگر مردى صداى خود را تبدیل به صداى زن کند و یا صداى مردى را توسط دستگاهى شبیه صداى زن کنند خالى از اشکال نیست. رقص 42. رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن براى زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل اینکه جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر اینصورت هم اگر بهگونهاى باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسدهاى بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقى و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمى حضور داشته باشد، حرام است. و در حکم فوق تفاوتى بین مجلس عروسى و غیر آن نیست. شرکت در مجلس رقص 43. شرکت در مجلس رقص اگر به عنوان تأیید کار حرام دیگران محسوب شود و یا مستلزم کار حرامى باشد، جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد و در صورتى که ترک آن مجلس به عنوان اعتراض بر کار حرام، مصداق نهى از منکر محسوب شود، باید از آنجا خارج شود. رقص زن براى شوهر 44. اگر رقص زن براى شوهر همراه ارتکاب حرامى [مانند موسیقى و آواز حرام] نباشد، اشکال ندارد. ایجاد مراکز آموزش رقص 45. ایجاد مراکز تعلیم و ترویج رقص با اهداف نظام اسلامى منافات دارد و به احتیاط واجب جایز نیست. حضور در مجلس گناه 46. اگر حضور در مجلس گناه موجب ارتکاب گناه و یا تأیید آن باشد یا نهى از منکر متوقف بر خروج از آن مجلس یا شرکت نکردن در آن باشد، باید انسان در آن مجلس شرکت نکند و اگر در آن حضور دارد، آنجا را ترک کند. شرکت در مراسم خانقاه 47. از زمان بعثت پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم) و عصر ائمهى اطهار (علیهم السلام) تا زمان حاضر، همیشه مسجد پایگاه اقامهى نماز و شعائر دینى و تبلیغ معارف اسلامى بوده و خانقاه، اساس و جایگاهى نداشته است. بنابراین، باید از شرکت در اینگونه جلسات و هرگونه عملى که باعث ترویج اینگونه مراکز شود، اجتناب گردد. حضور در مجلس شراب 48. حضور در مجلسى که در آن شراب خورده مىشود جایز نیست و در صورت اضطرار واجب است به مقدار ضرورت اکتفا شود. پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید صداى او در نمایش 49. پوشیدن لباس جنس مخالف و تقلید صداى او هنگام بازیگرى و بیان خصوصیات شخص حقیقى، اگر سبب فساد نگردد، اشکال ندارد. کراوات 50. الف: ترویج فرهنگ اجانب، جایز نیست. ترویج فرهنگ بیگانه در پوشش و آرایش 51. پوشیدن لباسهایى که از نظر دوخت یا رنگ یا غیر آن تقلید و ترویج فرهنگ مهاجمِ غیر مسلمان باشد، جایز نیست. و همینطور استفاده از زیورآلاتى که استعمال آن تقلید از فرهنگ دشمنان اسلام و مسلمین محسوب شود، جایز نیست. ابرو برداشتن و آرایش مردان 52. در صورتى که ابرو برداشتن یا آرایش کردن مردان تشبّه مرد به زن محسوب شود و یا مفسدهانگیز باشد و یا ترویج فرهنگ مبتذل غرب به حساب آید، جایز نیست. خالکوبى 53. خالکوبى اگر ضرر معتنابهى نداشته باشد حرام نیست. مشاهده فیلمهاى توهینکننده به مقدّسات جمهورى 54. واجب است از مشاهده فیلمهایى که به مقدسات جمهورى اسلامى اهانت مىکنند، اجتناب شود. فیلم و کتاب محرک شهوت 55. خواندن کتابها و دیدن فیلمهایى که محرک شهوت باشد جایز نیست. دیدن فیلم مبتذل 56. دیدن فیلمهاى مستهجن و حاوى منکرات، موجب تقویت هواهاى شیطانى نفس، تضعیف اراده و ایمان و زمینهساز ترتّب مفاسد و گناهان بوده و به هیچ وجه جایز نیست. تحریک شهوت با دیدن فیلمهاى جنسى 57. برانگیختن شهوت توسط دیدن فیلمهاى جنسى جایز نیست، حتى براى زن و شوهر. معیار حرمت قمار 58. بهطور کلى بازى با هر چیزى که مکلف تشخیص دهد از آلات قمار است و یا در آن شرط بندى شود به هیچ وجه جایز نیست، و بازى با هر وسیلهاى که جزء آلات قمار به حساب نیاید بدون شرط بندى، اشکال ندارد. پاسور 59. بازى با ابزار قمار از جمله پاسور، حتى بدون برد و باخت هم حرام است. شطرنج 60. اگر به تشخیص مکلّف، امروزه شطرنج از آلت قمار بودن خارج شده باشد، بازى با آن بدون برد و باخت اشکال ندارد. بیلیارد 61. بازى با بیلیارد اگر با برد و باخت همراه بوده و یا موجب ترتب مفاسد اخلاقى یا اجتماعى و یا همراه با محرّمى از محرّمات الهى باشد، جایز نیست. بازدید از سایتهاى تبلیغاتى و دریافت پول 62. اگر بازدید از سایتهاى تبلیغاتى، ترویج فساد از قبیل نشر اکاذیب و ارائه مطالب باطله نباشد و مبلغ دریافتى بعنوان هدیه باشد، بازدید از آنها و دریافت مبلغ مذکور اشکال ندارد. استفاده از ماهواره 63. آنتنهاى ماهوارهاى اگرچه حکم آلات مشترک را دارد ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامههاى حرام را کاملاً فراهم مىکند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمىکند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانهاش مفسدهاى هم مترتّب نمىشود. لکن اگر در این مورد قانونى وجود داشته باشد باید مراعات گردد. نصب و تعمیر آنتنهاى ماهوارهاى 64. اگر از آنتن ماهوارهاى براى امور حرام استفاده شود که غالباً همینطور است و یا تعمیر کننده و یا نصب کننده علم داشته باشد به اینکه کسى که قصد تهیه آنتن ماهوارهاى را دارد، براى امور حرام از آن استفاده مىکند، خرید و فروش و نصب قطعات و راهاندازى و تعمیر و فروش قطعات آن جایز نیست. سرویسدهى کافىنت به مشتریان 65. اگر کسىکافىنت داشته باشد با علم به اینکه مشترى از ابزارى که در اختیار او قرار داده مىشود استفاده حرام مىکند، جایز نیست آن را در اختیار آنها قرار دهد و کسب درآمد از این طریق نیز اشکال دارد ولى در صورت شک در اینکه مشترى از آن بصورت حرام استفاده مىکند، اشکال ندارد برچسبها: سبک زندگی مقلدان امام خامنهای2 نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/6/3 توسط ماه در کویر
تبیین بایدها و نبایدهای «سبک زندگی» در جامعه ایرانی از جمله موضوعاتی است که پس از تشریح ضرورتهای آن توسط رهبر انقلاب در خراسان شمالی بیشتر مورد نقد و بررسی قرار گرفت. تعریف غیبت 1. غیبت آن است که پشت سر مسلمان عیب مستور او (امرى که مستور عرفى است) گفته شود، مشروط به اینکه به قصد تنقیص باشد، یا در نزد عرف تنقیص بهحساب آید. اذن غیبت شونده به غیبت از او 2. اذن غیبتشونده در غیبت کردن او اعتبارى ندارد و در این صورت نیز غیبت او جایز نیست. ذکر ظلم بعضى از مسئولین 3. گزارش دادن ظلم مسئولین به مراکز و مراجع مسئول براى پیگیرى و تعقیب، بعد از تحقیق و اطمینان نسبت به آن اشکال ندارد و حتّى اگر از مقدمات نهى از منکر محسوب شود واجب مىگردد، ولى بیان آن در برابر مردم وجهى ندارد، بلکه اگر موجب فتنه و فساد و تضعیف دولت اسلامى شود حرام است. قطع رحم 4. قطع رحم، حرام است ولى صلهى رحم منحصر در دید و بازدید نیست بلکه از طرق دیگر مانند تلفن، نامه و امثال آن نیز محقّق مىشود. قطع رحم با خویشاوند معصیتکار 5. قطع رحم با خویشاوند معصیتکار جایز نیست مگر اینکه احتمال داده شود که ترک معاشرت با او موقتاً موجب خوددارى او از گناه مىشود که در این صورت به عنوان نهى از منکر، قطع رحم واجب مىگردد. کمک به متکدّیان 6. اگر کمک به متکدیان، ترویج دروغ، بیکارى و تکدّىگرى و تخلف از قانون باشد باید از آن اجتناب شود. انسان مىتواند به مؤسسات مورد اطمینانى که در این زمینه فعال هستند کمک کند. برچسبها: سبک زندگی مقلدان امام خامنهای نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/6/3 توسط ماه در کویر
منابع مردان نفرین شده ادامه مطلب... نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/6/3 توسط ماه در کویر
|
|